top of page
Yazarın fotoğrafıAttila Gursel

Mustafa Kemal - Yılmaz Özdil

Güncelleme tarihi: 12 Mar 2019


Okurken ben bunları zaten biliyordum dediğim halde üslubuyla sanki ilk defa okuyormuşum hissi uyandıran Yılmaz Özdil'e tebrik ve teşekkürler.

Kitabın şu kısmını okurken oğullarımı çağırıp bir kez de onlara okudum.

"...1934'te Türkiye'ye ziyarete gelen İran Şahı'nı İzmir'e götürdü, İzmir Milli Kütüphanesi'ni gezdirdi. Dünya tarihinde misafir devlet başkanını kütüphaneye gezmeye götüren ilk ve tek devlet başkanıydı!

1935... Moskova büyükelçimiz Vasıf Çınar, Çankaya'ya geldi, Mustafa Kemal çalışma odasındaydı.

Dalgın dalgın kitap okuyordu.

Vasıf Çınar boşboğazlık etti.

"Paşam bu denli kitap okuyarak kafanızı yoruyorsunuz, siz Samsun'a çıkarken böyle kitap okuyarak mı çıktınız" deyiverdi.

Mustafa Kemal gülümsedi.

"Bu tür lafları çok sık duyuyorum, işi gücü yok herhalde kitaplarla uğraşıyor diye dedikodumu yapıyorlarmış, çocukluğumda da böyleydim, elime üç beş kuruş geçince muhakkak yarısını kitaba verirdim, eğer aksini yapsaydım Atatürk olamazdım" dedi."

10 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


  • Instagram Sosyal Simge
  • Facebook Sosyal Simge
bottom of page