top of page
Yazarın fotoğrafıAttila Gursel

Dikkat Okul Başlıyor


Bir yaz tatili daha çocuklar daha tadını alamadan, ne zaman başlayıp ne zaman bittiğini anlamadan sona erdi. Bu pazartesi okullar yeniden başlıyor.

Bizimkiler özel bir okulda okuyorlar ayıptır söylemesi. Tabiri caizse hem ben hem de eşim onların doğru dürüst eğitim almaları için çalışıyoruz. Aldığımız maaşların çoğu onların eğitimine, kitaplarına, okul kıyafetlerine, ulaşımına, yemeğine gidiyor. Gitsin, hiç önemli değil. Yeter ki onlara iyi bir gelecek için seçme şansı sunalım.

Okul her sene alınacak kitap ve kırtasiye listesi veriyor. Bu listede hem ders kitapları hem de İngilizce ve Türkçe okuma kitapları yer alıyor. Bende çocuk iki tane ellerinizden öper. Büyüğü 11. sınıfa başlayacak, küçüğü ise 7. sınıfa. Büyüğün kitaplarının toplamı 924,5 TL (Belki uzun yıllar sonra bu yazıyı okuyan biri olur da bu paranın değerini anlamaz diye söylüyorum 160$). Küçüğün kitaplarının toplamı ise 1878 TL (324$). 7. sınıf okuma kitaplarının toplamı ise 367 TL.

Normal şartlarda kitaba harcanan paraya acımam. Telif haklarına saygılıyımdır. Asla sahte basım kitap almam. Ancak özellikle çocuk kitaplarında küçük bir sorun var. Bu kitaplar büyüyünce genellikle okunmuyor. Kütüphanemizde okunmak için sırasını bekleyen onlarca kitap varken yeni kitaplar almak bana koyuyor. Keşke çocuklarım bütün kitapları yalayıp yutsalar da ben onlara kitap yetiştiremesem. Keşke bütün kitapları okusalar da benden yepyeni kitaplar almamı isteseler. Ama gerçek şu ki çocuklarımızı kitap kurdu yapamadık. Benim oğullarım yazları bilgisayar başında, kışları ise cep telefonunda ya da televizyonda geçirdikleri zamanın onda birini kitap okumaya ayırsalar bana yeterdi. Küçük oğlum kitap okuma konusunda büyüğe nazaran daha iyi ama örneğin bütün bir yaz boyunca sadece üç kitap okudu. Bunlardan ikisi de zorunlu yaz tatili ödevi içindi.

Hal böyleyken yeni bir sürü kitap alıp 367 TL vermek bana koydu. Keşke okuyacakları kitaplar için listemiz 10 kitaptan değil de 50 kitaptan oluşsaydı. Biz de bunların arasından seçebilseydik. O zaman muhtemelen evimizde zaten bulunan kitaplara denk gelme olasılığı daha fazla olurdu. Sonuçta amaç kitap okumaları değil mi?


12 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


  • Instagram Sosyal Simge
  • Facebook Sosyal Simge
bottom of page