top of page
Yazarın fotoğrafıAttila Gursel

Her Çocuğun Bir Kahramana İhtiyacı Var

Ülkemizde eğitim sistemi her yıl değişir. Her sene müfredat değişir, sınav sistemi değişir, zorunlu eğitim yılları değişir. Bütün bunların yanı sıra eğitim konusundaki bakış açıları da zaman içerisinde değişir. Ben ilkokul, orta okul ve lise yıllarımda okurken öğretmen dediğim kişiler anne ve babamızdan önce gelirdi. Söyledikleri, yaptıkları bir nevi tabu gibiydi bizim için. Yetersiz öğretmen diye bir kavram yoktu. Öğretmenler sorgulanamazdı. Öğretmenden tokat yeyip eve gitsek kesin biz suçlu olurduk. Belki anne babamızdan da ekstra bir tokat yerdik öğretmenimizi üzdüğümüz için. Öğretmenin velimizi çağırması dünyanın sonu gibi bir şeydi bizim için. Çocuk psikolojisinden zerre kadar anlamayan öğretmenlerimiz vardı. Öğrettiği dersi bilmeyen öğretmenlerimiz vardı. Anlayışsız, kaba, dersten soğutan, okuldan uzaklaştıran öğretmenlerimiz dahi vardı.

Yüksek lisanla birlikte tam 18 sene okudum ve bunca sene zarfında sanırım yüze yakın öğretmenim olmuştur. Hepsinin benim üzerinde hakkı vardır, az ya da çok. En kötü bildiğim öğretmen bile bana mutlaka bir şeyler öğretmiştir. Ama bazı öğretmenler vardır ki bende yerleri farklıdır. Hepimizin hayatında böyle öğretmenler mutlaka vardır. Onlar bizi şekillendiren kahramanlardır.

Benim ilk kahramanlarım iki ilkokul sınıf öğretmenimdi. Sabahat Tayanç ve Hürmet Dağdemir içime sevgiyi, saygıyı ve kişiliği koyan kahramanlar. Onların beş senelik eğitimiyle küçük mahalle okulundan Ankara Atatürk Anadolu Lisesini kazandım. Burada bir çok öğretmenim arasından Edebiyatı bana sevdiren Neşe Çetiner hocamı saygıyla hatırlıyorum. Sanırım Lisedeki kahramanım oydu. Üniversitede ise Baykan Günay hocamdı süper kahramanım.

Herkesin mutlaka unutamadığı iyi bir öğretmeni olmuştur hayatında.

Şimdi işler biraz değişti. Çocukların öğretmenlerine bakışları bizim zamanımızdaki kadar sorgusuz sualsiz değil. Veliler de artık öğretmene çocuğunu teslim edip eti senin kemiği benim demiyor. Kötü notların ilk sorumlusu öğretmen olarak görülüyor. Eğer çocuk kötü not alıyorsa kesin öğretmen iyi öğretemiyordur. Ödev verirse suçludur, vermezse yine suçlu. Yüksek not verse şişiriyordur, düşük verse insafsız. İşleri her zamankinden daha zor şimdiki öğretmenlerin. Ne diyeyim "Allah kolaylık versin".

42 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


  • Instagram Sosyal Simge
  • Facebook Sosyal Simge
bottom of page